CEPOS logo

Mediemarkedet er i hastigt opbrud

Udgivet d.

17. februar 2017 - 14:59

ABCepos

Mediemarkedet er i hastigt opbrud. Det kan illustreres med henholdsvis oplagstallet for aviser og forbruget af (samlet seertid for) DR’s udsendelser, hvor der er sket et betydeligt skifte til fordel for DR.

Oplagstallet for de danske dagblade er faldet siden slutningen af 1980erne, jf. figuren. Derimod er DRs aktivitet seksdoblet i perioden.

Relateret artikel

Har demokratiet ret til at forsvare sig selv med antidemokratiske midler?

20. december 2024

Men hvordan skal vi egentlig forholde os til vores demokrati, når det kæmper for sin egen overlevelse med ikkedemokratiske midler?

Relateret artikel

Draghi-rapporten og en politikers logik

17. december 2024

I den uforlignelige TV-serie “Yes, Minister” gengiver departementschef Sir Humphrey en politikers logik: “Noget må gøres. Dette er noget. Derfor må det gøres”.

Støt os

En personlig donation til CEPOS støtter vores mission om frihed, ansvar, privat initiativ og begrænset statsmagt for "Et friere og rigere Danmark"
Støt os månedligt som

Privat

Støt os månedligt som

Virksomhed