Mediemarkedet er i hastigt opbrud

Udgivet d.

17. februar 2017 - 14:59

ABCepos

Mediemarkedet er i hastigt opbrud. Det kan illustreres med henholdsvis oplagstallet for aviser og forbruget af (samlet seertid for) DR’s udsendelser, hvor der er sket et betydeligt skifte til fordel for DR.

Oplagstallet for de danske dagblade er faldet siden slutningen af 1980erne, jf. figuren. Derimod er DRs aktivitet seksdoblet i perioden.

Relateret artikel

Et amerikansk valg mellem to onder

7. august 2024
En valgsejr til Donald Trump vil ikke være godt for amerikansk økonomi. Men udsigterne er mindst lige så dårlige ved en Kamala Harris-sejr.
Relateret artikel

Det franske valg udstiller EU's gældskrise

1. august 2024

Det er uholdbart, at vælgerne i ét EU-land kan stemme sig til andre europæeres penge.

Støt os

En personlig donation til CEPOS støtter vores mission om frihed, ansvar, privat initiativ og begrænset statsmagt for "Et friere og rigere Danmark"
Støt os månedligt som

Privat

Støt os månedligt som

Virksomhed