Hent Analysen
Undervisningseffekten viser, hvordan eleverne på en given skole klarer sig sammenlignet med, hvordan man skulle forvente, at de ville klare sig ud fra forældrenes baggrund.
Udgivet d.
14. februar 2008 - 20:32
Analyse
Frisættelse
Uddannelse
Undervisningseffekten viser, hvordan eleverne på en given skole klarer sig sammenlignet med, hvordan man skulle forvente, at de ville klare sig ud fra forældrenes baggrund. Er undervisningseffekten for eksempel +0,2 har skolen løftet eleverne 0,2 karakterpoint højere end forventet. Nogle skoler formår at løfte eleverne en halv karakter højere, end man skulle forvente, mens andre ligger en halv karakter under det forventede. Dog ligger langt de fleste skoler mellem +0,3 og -0,3.
Sammenligning af undervisningseffekten er en forudsætning for at kunne identificere skoler, der opnår gode resultater, med henblik på at isolere årsagerne til disse, så andre skoler kan lære af det. Sidste år offentliggjorde CEPOS undervisningseffekter for 2004 og 2005. Nu offentliggøres tal for hele perioden 2002 – 2006, hvilket giver mulighed for at følge skolernes udvikling over tid, samt gør det muligt at lave en mere præcis model.
Akademiassistent
cepos
Studentermedhjælper
cepos
Chefkonsulent
cepos
Medlem af Centerrådet
cepos
Medlem af Centerrådet
cepos
Medlem af Centerrådet
cepos
Medlem af Centerrådet
cepos
Medlem af Centerrådet
cepos
Medlem af Centerådet
cepos
Medlem af Centerrådet
cepos
Undervisningseffekten viser, hvordan eleverne på en given skole klarer sig sammenlignet med, hvordan man skulle forvente, at de ville klare sig ud fra forældrenes baggrund.
Det er på højde tid, at man går fra snak om bedre data på socialområdet til konkret handling. Der er ingen vej udenom, hvis man ønsker reelle forbedringer for de socialt udsatte.
Når institutioner, der burde være sikre og trygge baser for vores børn, forvandles til steder præget af kaos og omsorgssvigt, er der noget alvorligt galt.