Teknisk notat om metoden bag undervisningseffekt
Udgivet d.
21. februar 2008 - 12:53
Analyse
Uddannelse

Undervisningseffekten udregnes ved hjælp af en OLS regressionsmodel. I dette notat redegøres for, hvilke data der er anvendt, hvorledes modellen er specificeret. Alternative specifikationer diskuteres ligeledes. Endelig præsenteres parameter estimater for den anvendte model, og for alternative specifikationer. Parametrene angiver sammenhængen mellem de anvendte forklarende variabler (forældres uddannelse, indkomst mv.) og karaktererne.
Forfatter
Udskiftning af lærere i grundskolen
Der er stor forskel på, hvor ofte lærere skifter jobs – både på tværs af kommuner og i endnu højere grad på tværs af skoler.
Hvis statsministeren virkelig mener, at danskerne skal arbejde mere, bør hun også trække diskussionen om tidligere pension af bordet
I CEPOS foreslår vi at genbesøge Arne-pensionen, efterlønnen, seniorjobordningen, dagpengereglerne, SU og reguleringen af overførselsindkomster. Danmark har brug for flere reformer, ikke flere skatter.