Hent Analysen
Trivslen er faldet på 96 procent af landets grundskoler efter COVID-19, hvilket viser en bred oplevet nedgang i elevernes trivsel.
Udgivet d.
17. marts 2025 - 11:17
Analyse
Børn
Uddannelse
I denne analyse belyser vi udviklingen i faglighed og trivsel på de danske grundskoler på institutionsniveau fra årene før COVID-19-pandemien til årene efter.
Vores opgørelse viser følgende:
Store forskelle i udviklingen i skolernes faglighed efter COVID-19
Trivslen er lavere efter COVID-19
Ovenstående resultater understreger, at COVID-19-pandemien ser ud til at have haft en meget varierende effekt på skolerne. Det vil således være yderst relevant for forældrene at vide, hvordan deres børns skole har klaret sig i forhold til at overvinde udfordringer i forbindelse med nedlukning, hjemmeundervisning mv. under COVID-19. På den baggrund har vi opgjort udviklingen for samtlige skoler, som fremgår af bilagene til denne notits.
[1] Trivslen opgøres på den skala fra 1-5, hvor 5 er den højeste trivsel
Se udviklingen i hhv. trivsel og faglighed (undervisningseffekt) for dit barns skole i tabellerne nedenfor.
Trivslen er faldet på 96 procent af landets grundskoler efter COVID-19, hvilket viser en bred oplevet nedgang i elevernes trivsel.
Læser man Morten Skov Christiansens, formand for FH, kronik i denne avis torsdag den 26.juni, kan man få det indtryk, at Cepos' nye pensionsudspil vil trække sikkerhedsnettet væk under danskernes alderdom og blandt andet fjerne seniorpensionen.
Folkepensionsalderen bør ikke være en kamp, hvor politikere kan købe sig til stemmer ved at begunstige bestemte vælgersegmenter.