Hent Analysen
Ligesom i 2004 viser tallene, at der fra 2000-2005 er meget lille bevægelse mellem elevernes karaktergennemsnit på landets skoler.
Udgivet d.
10. december 2005 - 20:23
Analyse
Frisættelse
Uddannelse
Ligesom i 2004 viser tallene, at der fra 2000-2005 er meget lille bevægelse mellem elevernes karaktergennemsnit på landets skoler. Skoler, hvor eleverne har opnået høje karakterer i 2000, har ligeledes høje karakterer i 2005, mens skoler hvor eleverne opnåede lave karakterer i 2000, har lave karakterer i 2005. Måler man forskellen mellem skolernes karaktergennemsnit i det seneste år, finder man ligeledes, at mobiliteten blandet skolerne er meget lille. Tallene viser endvidere, at karaktergennemsnittet på landsplan har været faldende siden 2000 fra 8,12 til 7,99 i år. I forhold til sidste år er der sket et fald på 0,04 – fra 8,03 til 7,99. Derudover er der større udsving mellem de enkelte skoler i år end nogensinde tidligere.
Ligesom i 2004 viser tallene, at der fra 2000-2005 er meget lille bevægelse mellem elevernes karaktergennemsnit på landets skoler.
Trivslen er faldet på 96 procent af landets grundskoler efter COVID-19, hvilket viser en bred oplevet nedgang i elevernes trivsel.
I de kommunale folkeskoler blev 7,4 pct. af lektionerne på landsplan afholdt af en vikar.