CEPOS logo

Mediemarkedet er i hastigt opbrud

Udgivet d.

17. februar 2017 - 14:59

ABCepos

Mediemarkedet er i hastigt opbrud. Det kan illustreres med henholdsvis oplagstallet for aviser og forbruget af (samlet seertid for) DR’s udsendelser, hvor der er sket et betydeligt skifte til fordel for DR.

Oplagstallet for de danske dagblade er faldet siden slutningen af 1980erne, jf. figuren. Derimod er DRs aktivitet seksdoblet i perioden.

Relateret artikel

Vil du kritisere mig, skal du skyde med skarpt, Peter Kurrild-Klitgaard

14. januar 2025

Professor Peter Kurrild-Klitgaard gør op ad det forkerte træ, skriver Mia Amalie Holstein og afviser dermed kritikken af sit seneste indlæg.

Relateret artikel

Har demokratiet ret til at forsvare sig selv med antidemokratiske midler?

20. december 2024

Men hvordan skal vi egentlig forholde os til vores demokrati, når det kæmper for sin egen overlevelse med ikkedemokratiske midler?

Støt os

En personlig donation til CEPOS støtter vores mission om frihed, ansvar, privat initiativ og begrænset statsmagt for "Et friere og rigere Danmark"
Støt os månedligt som

Privat

Støt os månedligt som

Virksomhed