Et kritisk blik på CSR og begrebet "socialt ansvar"

Type: Tank&Tænk
Table of contents×

Indholdsfortegnelse

Indholdsfortegnelse

Hvordan gavner en virksomhed samfundet bedst? Milton Friedman skrev i 1970, at virksomheder har ét socialt ansvar, nemlig at øge deres profit. Det ville moderne virksomheder næppe slippe godt fra at have som CSR-strategi. I dette hæfte tager Martin Ågerup begrebet CSR under kritisk behandling.
Martin Ågerup tager udgangspunkt i konkrete eksempler. Han kommer bl.a. ind på velgørenhedskampagner, ulandsbistand og økologi med påvisning af de skævheder, der er imellem (gode) intentioner og faktiske effekter.

Fodnoter

    Tags

    CSR

    Hent analyse

    Hent Filstørrelse: 586,2 KB

    Del denne side

    Forfatter(e):

    Martin Ågerup

    Direktør

    +45 33 45 60 40

    martin@cepos.dk

    Hent analyse

    Hent Filstørrelse: 586,2 KB

    Del denne side

    Forfatter(e):

    Martin Ågerup

    Direktør

    +45 33 45 60 40

    martin@cepos.dk

    Andre analyser i samme kategori

    Se alle

    Vi kunne ikke finde relevante artikler

    Andre analyser af denne forfatter

    Se alle

    Vi kunne ikke finde relevante artikler